1. Aspectes tècnics: L’habilitat en el tractament de les materials i les tècniques
2. Aspectes estètics expressius: Com són les formes i les seves ordenacions (com ho col·loquem sobre el full), Quina expressivitat tenen, Quina ajuda ha necessitat l’alumne del professor en el procés d’elaboració de la forma?
3. Aspectes creatius: Hi ha alumnes que troben ells formes i d’altres que es fixen en els companys
- Ampliació de límits. Treure del seu context habitual els objectes, formes o materials, trobar noves funcions o significacions. Ex. Jugar amb una llauna de sardines imaginant que pot ser un cotxe. Això els nens ja ho fan, per tant, els hi hem de potenciar.
- Invenció. Utilitzar els coneixements per crear formes o objectes essencialment nous. Hi ha nens i nenes que saben fer modificacions per crear nous conceptes.
- Organització estètica. Ordenar els elements creant una unitat coherent i harmònica.
Què es pot avaluar dels aspectes crítics de l’aprenentatge artístic?
- Que l’alumne sigui capaç de descriure el que veu (Quantes menys preguntes llancem, més habilitats tenen). Són habilitats que van adquirint.
- La interpretació de les formes suposa la utilització dels símils i les metàfores per expressar els sentiments, les qualitats i les idees suggerides per l’obra.
Aquestes formes d’avaluació es poden aplicar amb major o menor intensitat en les diverses dimensions del domini crític.
Analogia: Quan faig una comparació. Ex. Aquest mar és tan pla com un mirall
Metàfora: Quan dic: Això és un mirall (no comparem)
Què es pot avaluar dels aspectes culturals de l’aprenentatge artístic?
Si la comprensió de les obres d’art contribueixen a enriquir la interpretació d’un determinat període històric.
No comments:
Post a Comment